19 اردیبهشت ماه روزی تاریخی در تاریخ لارستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394
بازدید : 2283
نویسنده : لارستان بزرگ

 

مقام معظم رهبری در جمع مردم لارستانمیلاد لارستان: نوزدهم اردیبهشت ماه سالروز حضور مقام معظم رهبری در نخستین خاستگاه حکومت اسلامی در ایران، یعنی شهرستان لارستان است که اتفاقی بزرگ و جاودانه در تاریخ جنوب استان پهناور فارس محسوب می شود.

به گزارش میلاد لارستان در اردیبهشت ماه سال 87 شور و هیجانی وصف ناشدنی سر تا سر استان فارس و بخصوص شهرستانهای میزبان رهبر معظم انقلاب را فراگرفته بود.

مردم شهرستان لارستان بی صبرانه در انتظار لحظه دیدار بودند. آنها از چند روز قبل با نصب بنر، پلاکارد و چراغ های رنگی در سطح شهر خود را آماده میزبانی از میهمان ویژه شان می کردند.
ایستگاههای صلواتی در گوشه گوشه شهر به چشم می خورد.

رهبری، قرار بود در سفرشان به استان فارس، علاوه بر دیدار مردمی با مردم خونگرم شیراز و استان فارس در مرکز استان و همچنین با مردم مهمان نواز شهرستانهای کازرون، ممسنی و لارستان دیدار داشته باشند.

رهبر معظم انقلاب آخرین در سفر 9 روزه خود به استان فارس، روز سفر آخر پر خیر و برکت خود را، یعنی  نوزدهم اردیبهشت ماه سال 1387 به شهرستان لارستان اختصاص دادند که این سفر، برکات بسیار زیادی برای این منطقه داشت و توسعه و پیشرفت بسیار زیادی را در این منطقه پایه‌گذاری کرد.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در سفرشان به لارستان، علاوه بر حضور در جمع هزاران نفری مردم در محل استادیوم تختی شهر لار، با حضور در گلزار شهدای لار برای مقام شامخ شهدای این شهرستان دعا کردند و پس از دیدار مردمی با حضور در بیت مرحوم حضرت آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) امام جمعه فقید لارستان با آن بزرگوار و همچنین مرحوم آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره) نماینده ولی فقیه در لارستان دیداری صمیمانه و ماندگار داشتند.

مقام معظم رهبری در این سفر در جمع کثیر و پروشور مردم لارستان که از ساعتها قبل و از نیمه های شب در محل استادیوم تختی شهر لار تجمع کرده بودند و مشتاقانه در انتظار دیدار یار بودند، به نکات کلیدی و حائز اهمیت اشاره داشتند:

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه نام لار در تاريخ اخير ايران از نام مرحوم آيةاللَّه العظمى سيد عبدالحسين لارى(ره) قابل جداكردن نيست، اظهار داشتند: هر جا يادى از لار و نگاهى به تاريخ صد ساله، صد و بيست ساله ى اخير كشور بشود، نام اين مرد بزرگ در اين تاريخچه، برجسته و درخشنده است.

ایشان با اشاره به اینکه مردم لارستان در پرتو رهبريِ روحانيت آگاه و مجاهد، ثابت كردند مي توان با آگاهي، شجاعت و روشن بيني بر بزرگترين و لجوج ترين دشمنان پيروز شد، تصریح کردند: ملت بزرگ ايران، اين درس كارساز را در انقلاب اسلامي به كار گرفت.

رهبر معظم انقلاب در معرفی مردم منطقه لارستان، خاطر نشان کردند: اگر ارزيابى ما در باره ى ملتها تابع اين است كه مقدار آگاهى آنها را بسنجيم، مقدار عزم و اراده ى ملى آنها را بسنجيم، روشن بينى و شجاعت آنها در اقدام را بسنجيم - اگر اين وسيله ى سنجش قدر و قيمت جمعيتها و ملتهاست - بايد بگوئيم مردم لار و منطقه ى لارستانِ بزرگ، به حسب اين مقياسها و معيارها جزو برجسته ترين مردم كشورِ پهناور ما هستند.

ایشان بیان کردند: آن روزى كه مسئله ى آزاديخواهى و مبارزه ى با استبداد در كمتر نقطه اى از كشور مطرح بود، در اين منطقه (لارستان) به بركت روحانيتِ اين مجتهد بزرگ و آگاه(مرحوم آیت الله العظمی سیدعبدالحسین لاری)، مسئله ى مبارزه با استبداد براى مردم مطرح شد.

حضرت آیت الله خامنه ای، تصریح کردند: مرحوم آيةاللَّه آ سيد عبدالحسين لارى در نامه اى كه به فرزند خودش مينويسد، مينويسد فشارها زياد است، اما من تا آخرين قطره ى خون خودم ايستاده ام. وقتى رهبر اينجور است، وقتى پيشواى مردم اينجور صادقانه مى ايستد، به طور طبيعى عزم و اراده ى ملى در جهت درست به كار مى افتد و ملتها را هدايت ميكند. بعد از آن بزرگوار هم فرزند او، مرحوم آيةاللَّه آ سيد عبدالمحمد - كه شخصيت برجسته ى روحانى است - هم مبارزاتى را انجام دادند.

ایشان با ابراز خرسندی از وحدت تحسین برانگیز اهل تسنن و تشیع در منطقه لارستان، افزودند: بحمداللَّه در منطقه ى لارستان با اينكه برادران اهل سنت هم در اينجا - در بعضى از بخشها و در بعضى از شهرها - حضور دارند، اما برادرى بين مردم شيعه و مردم سنى در اين منطقه يك برادرى نمونه و تحسين برانگيز است. اين را ما در گزارشها هم مطالعه كرديم، خوانديم؛ خود بنده هم مطلع بودم، امروز هم در اين جمع نشانه هاى آن پيداست.




:: موضوعات مرتبط: لارنوشت , ,
:: برچسب‌ها: 19 اردیبهشت ماه روزی تاریخی در تاریخ لارستان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com